عربيفن ومشاهير

إعلامية كويتية تصف الفنان المصري أحمد بدير بالأقرع وابنته ترد

 أثارت الإعلامية الكويتية “مي العيدان” ضجة كبيرة في الساعات الماضية على مواقع التواصل الاجتماعي بوصفها الفنان المصري الكبير “أحمد بدير” بالأقرع.
ونشرت العيدان صورة للفنان احمد بدير برفقة ابنته وعلقت قائلة: “صورة ابنة الفنان أحمد بدير.. والله طلعت بنته مزة، بنت الأقرع”.
فقامت “سارة”، ابنة أحمد بدير، بالرد عليها بعدما تنمرت على والدها وكتبت: “طيب أنا صحيت من النوم النهارده لقيت مصر كلها بعتالي عن بوست أستاذة مي العيدان الإعلامية، أنا أسمع عن حضرتك طبعًا وأعرف إنك شخص مشاكس يعشق التنمر وخصوصًا التنمر على الفنانين!”.
وأضافت: “بس حابة أوضحلك كام حاجة كدة: أولًا.. أنا أبويا نجم كبير من نجوم الوطن العربي ومحدش هيسمحلك تتكلمي عليه نص كلمة، وأعتقد إنك شوفتي ده كفاية في هجوم الوطن العربي كله عليكي، اللي أنا نفسي اتفاجئت بيه وبشكر كل الناس اللي ردت غيبتنا!”.
وتابعت: “ثانيًا لو الفنانين بالنسبة لك حياتهم مستباحة فأنا مش فنانة عشان تحطيني معاهم في جملة مفيدة (مع احترامي لكل الفنانين طبعًا)، ثالثًا .. أبويا اللي حضرتك بتغلطي فيه ده علمني أرفض التنمر بجميع أشكاله، وحضرتك غلطتي فأنا أكيد مش هسكت!، وأخيرًا أنا أبويا زي القمر ورأيك بعد إذنك احتفظي بيه لنفسك بعد كدة”.
وعلقت مي العيدان على رد سارة ابنته عبر نشر ردها من جديد عبر حسابها على إنستغرام، وكتبت: “أولًا من قال اني سخرت منه أنا قلت عنه أقرع وأهو فعلًا أقرع وأشوف ياكثر مشاهده في مسرحياته وأفلامه اللي يسخر أهو من قرعته و سهير البابلي تفت على قرعته في ريا وسكينة اشوف ما تكلمتوا”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى